Exerciții pentru prevenirea hemoroizilor

În articolul anterior, am discutat despre cum influențează practicarea sportului apariția hemoroizilor. Acum este timpul pentru a pune în evidență ce exerciții fizice ar trebui practicate pentru a ne menține sănătoși și departe de favoriza apariția hemoroizilor.

Deoarece hemoroizii interni și cei externi reprezintă o afecțiune care apare în zona anală/rectală, exercițiile fizice vor viza în special această zona, dar nu numai.

Exercițiile Kegel

Acest tip de exercițiu este cel mai eficace și cel mai cunoscut, deoarece vizează exact zona afectată de hemoroizi: rectul. Acest tip de exercițiu este recomandat pentru multe alte situații, de aceea, practicarea lor îți va aduce multiple beneficii.

Acest exercițiu este adresat în special femeilor, deoarece vizează și alte zone specifice sexului feminin. Inițial, trebuie să începi prin a identifica corect mușchiul care trebuie lucrat. Acesta este mușchiul pubococcigian și este cel care crează o legătură între uretră, orificiul vaginal și anus. Pentru a îl identifica corect, poți opri fluxul urinar și să analizezi care mușchi au ajutat la acest fapt, aceea fiind mușchii pubococcigieni. (poze cu muschiul- una cu vagin, vezica, rect)

Ceea ce trebuie să faci este simplu: să încordezi mușchiul pubococcigian. Poți realiza acest fapt în două moduri: printr-un ciclu lung și unul scurt. Diferența constă doar în timpul în care mușchiul se menține contractat. În cadrul ciclului scurt, trebuie să faci acest lucru pentru 2-3 secunde, iar mai apoi să îl relaxezi 1-2 secunde. În cazul celui scurt durata timpului va fi de 10 secunde pentru ambele situații.

Acest exercițiu poate fi practicat oricând și oriunde. La birou, acasă, la plimbare sau în autobuz. Dacă doriți să vedeți un ghid complet asupra acestor exerciții cu tot cu poze puteți intra aici: How To Do Kegel Exercises.

Plimbările

Mersul pe jos este una dintre cele mai bune opțiuni pentru prevenirea hemoroizilor. În mod normal, mersul pe jos ar trebui practicat o dată două-trei ore timp de 5-10 minute. Nu trebuie neapărat să fiți în aer liber pentru acest lucru. Dacă lucrați la birou, puteți să vă ridicați la fiecare 2-3 ore de pe scaun și să vă mișcați prin birou sau să vă duceți să vă rezolvați unele treburi. Pentru a preveni hemoroizii, trebuie ca acest fapt sa devină o rutina. Statul îndelungat pe scaun va pune o mare presiune pe zona rectala, iar mișcarea va elimina din această presiune.

În timp ce stați la birou și vă faceți munca de zi cu zi, puteți practica o serie de cicluri scurte de exerciții Kegel, deoarece nu necesită concentrare.

Exerciții ce vizează mușchii fesieri (gluteali)

Mușchii fesieri sunt 3 la număr: mușchiul fesier mare, mic și mijlociu. Cei 3 mușchi pot fi antenați printr-o serie de exerciții care aduc multiple beneficii pe lângă prevenirea acestei afecțiuni. Poziționați în jurul zonei anale, aceștia antrenează și zona propice apariției hemoroizilor. Un alt beneficiu al acestor exerciții care vine în ajutorul femeilor, dar și al barbaților este tonifierea si mărirea formelor.

Exercițiile care vizează acești mușchi sunt:

  • Fandările laterale și în față. Cel mai bine se realizează cu ajutorul unor mici greutăți poziționate în una dintre mâini;
  • Genoflexiunile;
  • Alte mișcări precum aplecările în față cu o greutate în mâini;

Toate aceste tipuri de exerciții sunt ușor de realizat, durează foarte puțin si pe lângă faptul ca previnre apariția hemoroizilor, au și alte numeroase beneficii precum menținerea tonusului și a sănătății. Motiv pentru care, ele ar trebui practicate zilnic!

Nu uitați că mersul pe jos si exercițiile Kegel pot fi practicate oricând!